Online marketing a vendéglátásban

A vendéglátóipari cégek, éttermek, vendéglők, szállásadók és büfések marketing kihívásai talán semelyik másik szektorral nem vethetőek össze. Elég ha csak arra gondolunk, hogy mennyi idő felfuttatni egy olyan éttermet, amelyik a környéken rangos névvel rendelkezik és beágyazottan tud működni. Sajnos ennek a hatásnak is köszönhető, hogy a vendéglátásban a legmagasabb a bedőlési arány. A cégek közel 30 százaléka már az első két üzleti évben tönkremegy. A valós adatok könnyen lehet, hogy mé ennél is rosszabbak, hiszen sokan más tevékenységbe vágnak inkább vagy hasznosítják a megszerzett ingatlanokat. A marketing és a reklám így egy olyan megkülönböztethető eszköz lehet, ami dönt élet és halál között: könnyen ezen multhat a vállalkozás sikere vagy kudarca. A mai cikkben ezt a témát járjuk körba.

Online marketing a vendéglátásban

Arculat

A vállalkozsról kialakítot kép minden előtt való. Ha nagyon sokan azonosítanak minket az olcsó megoldásokkal akkor bizony azt fogják érezni, hogy az ételeink és italaink se jobbak. Egy igénytelen étlap, egy rosszul bevilágított pult mind ahhoz vezethet, hogy a vendégek márkaélmény romlik. Ezután könnyen feltételezhetik, hogy ételeinkre se vagyunk igényesek. Az arculat az online térben is ugyanígy működik: ha pixeles képeket, grafikai munka nélküli kreatívokat és összecsapott weblapot használunk, nem lesznek elégedettek az ügyfeleink a helyszínen se. Könynen elképzelhető az is, hogy az étterem vadászat közben átugranak a következő választásra emiatt.

Ügyfélélmény

Ha az arculat rendben, az ügyfélélménynek is nagyon ott kell lennie. Az online marketing az interakcióról szól: a vendégek véleményeket hagynak a Facebook oldalunkon. Képeket töltenek fel a Google Bussiness fiókunkhoz, vagy a Tripadvisor értékeléseinket gazdagítják (vagy éppen rontják). Kemény munka mindig a legjobbat kihozni magunkból, de egy kedves szó, egy kis ajándék a fizetés után vagy a vendég nevének megjegyzése mind hozzájárul az ügyfélélmény javításához.

Hirdetési felületek: online és offline marketing

Online marketing szakértőként először kellett volna említenem a reklámokat, azonban nem gondolom, hogy csak ezen múlik a siker. Ha jó az arculat, rendben van az ügyfélélmény, akkor minőségi a szolgáltatásunk is. Ezekre az alapokra lehet jó marketinget építeni. Ki kell választani a legjobb hirdetési felületeket: social media, offline hirdetési elemek vagy a Google termékei (AdWords, MyBusiness) is jól fognak működni. Ha az alapok rendben, minden eszköz hozni fog eredményt. A kérdés csak az, hogy mekkora lesz ez az eredmény.

Elemzés és mérés

A webanalitika szolgál arra, hogy mérjük az egyes online eszközök siekrességét. Ha jól megy egy felület, akkor itt fogjuk látni, hogy mennyibe is került valójában egy asztalfoglalás. Ha egy felületen sikeresek vagyunk, érdemes arra fókuszálni a marketing költségeket. Nem az a lényeg, hogy minden felületen ott legyünk. A fontos az, hogy a  rendelkezésünkre álló eszközökből a lehető legjobb marketing elhelyezéseket hozzuk össze.

A Marketing21 reklámügynökségnél mi ekkor szoktunk a képbe kerülni. Az alapokra segítünk felépítnei az építményt.

 

Szerző:

Nótin Szabolcs

Online marketing specialista, Marketing21

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.